Frakt & Leverans

Frakt & Leverans

Frakttiden inom Europa är normalt 5-10 arbetsdagar (handmålade tavlor ca 20 arbetsdagar) efter det att vi skickat ut varan. Om det skulle dröja längre eller det skulle föreligga andra problem ber vi dig kontakta din kurir direkt – du kan då be dem ändra leveransdatum och leveransadress om så önskas.

Vi fraktar våra produkter till många olika Europeiska länder. Till Sverige är det UPS som handhar alla leveranser. Leverans sker under dagtid.

När vi överlämnat din beställning till UPS skickas en automatisk försändelsebekräftelse till dig via e-post med ett spårnummer och en länk med vilken du kan följa din försändelse och även se beräknad leveranstid på UPS hemsida. Vi ber dig att följa försändelsen för att kunna se och följa upp när leverans sker då ingen telefon- eller SMS-avisering handhas av UPS.

Du kan med fördel ladda ner UPS appen för din smartphone och läsplatta för att enkelt följa din försändelse och även göra ändringar för din leverans (t.ex ändra leveransdag, leveransadress eller välja att UPS lämnar din försändelse utanför din dörr/garage m.m.) samt få kontinuerliga uppdateringar om statusen på din försändelse.

Du kan även registrera dig med ett konto och logga in på UPS hemsida www.ups.com/se/sv och göra samma tillval enligt ovan och även välja att få statusuppdateringar via SMS och e-post för att se var försändelsen befinner sig.

Är du inte hemma läggs det en avi i brevlådan att ett försök till leverans har gjorts och efter tre leveransförsök returneras försändelsen till oss eller till ditt närmaste UPS Service Point. Det är därför viktigt att du följer din försändelse via den spårningslänk som skickas till din e-post med försändelsebekräftelsen. Du kan även ange en alternativ leveransadress (t.ex. en jobb eller granne) dit leverans kan se under dagtid när du gör din beställning. Har du frågor kring leverans kan du kontakta UPS direkt och koordinera din leverans med UPS.

För specifika frågor kring din leverans ber vi dig att kontakta UPS på 077-662 20 77. Var vänlig och ha ditt spårnummer lättillgängligt.

OBSERVERA! Vid beställning av både tavlor och väggdekorationer betalas fraktkostnaden separat för varje produkt. Detta på grund av att vi skickar tavlor och väggdekorationer separat ifrån olika tillverkningsorter.

För leveranser till länder utanför EU tillkommer tull, moms och eventuella extra avgifter. 

OBSERVERA! Den exakta fraktkostnaden kan vara högre än ovan angivna standardkostnader om leveransadressen är markerad av kuriren som otillgängligt område (t.ex. öar eller områden som inte går att nås via bil). Om du har tvivel – tveka inte att kontakta oss. Ge oss exakt adress så att vi kan uppge exakt fraktkostnad till din adress.

Alla extra kostnader relaterade till leverans i otillgängliga områden erläggs av mottagaren. Så fort ditt paket är skickat erhåller du ett automatiskt mail som bekräftar detta. Du erhåller även ett kollinummer så att du kan följa din beställning via Internet direkt på kurirens hemsida och kontrollera statusen.